Denne fane indeholder oplysninger af interesse for klubbens medlemmer.
|
|
VEDTÆGTER § 1. 1.1 Foreningens navn er Taastrup Jazzklub. 1.2 Foreningens hjemsted er Taastrup. 1.3 Foreningens adresse er identisk med formandens. § 2. 2.1 Foreningens formål er via musikarrangementer at fremme interessen for jazzmusik i Høje-Taastrup kommune. § 3. 3.1 Enhver kan blive optaget som medlem. 3.2 Der betales et årligt kontingent, som vedtages på generalforsamlingen. 3.3 Ved indmeldelse efter 1. juli, betales halvt kontingent for det pågældende År. 3.4 Udmeldelse kan ske skriftligt til bestyrelsen, eller pr. mail. Ved udmeldelse i sæsonen tilbagebetales evt. resterende kontingent ikke. Foreningens mailadresse ses på hjemmesiden: www.taastrupjazz.dk Foreningens hjemmeside er: www.taastrupjazz.dk 3.5 Medlemskort er medlemsbevis. 3.6 Der betales entré ved arrangementerne. Entréen fastsættes på general- forsamlingen. Ikke-medlemmer betaler gæsteentré. Ved specielle arrangementer fastsætter bestyrelsen entréen. § 4. 4.1 Generalforsamlingen, der afholdes hvert år i årets første kvartal, er foreningens højeste myndighed. Indkaldelse skal ske med mindst 14 dages varsel pr. e-mail eller i mangel af mailadresse pr. brev. Betalingen af kontingent skal være, inden eller på generalforsamlingen. 4.2 Følgende punkter skal være indeholdt i dagsordenen: 1. Valg af dirigent. 2. Formandens beretning. 3. Godkendelse af det reviderede regnskab. 4. Fastsættelse af kontingent. 5. Fastsættelse af entré 6. Valg til bestyrelse. 7. Valg af revisor og revisorsuppleant. 8. Behandling af indkomne forslag. 9. Eventuelt 4.3 Forslag til generalforsamlingen skal være formanden i hænde senest 8 dage før generalforsamlingens afholdelse. Forslag indsendes skriftligt eller på mail til formandens mail adresse. 4.4 Ved afstemning har hvert medlem én stemme. Der kan ikke stemmes ved Fuldmagt. Medlemmer i restance har ikke stemmeret. 4.5 Forslag til ændring af Vedtægterne kræver en majoritet på 2/3 af de på generalforsamlingen afgivne stemmer. § 5. 5.1 Regnskabsår er kalenderåret 5.2 Foreningen hæfter med hele sin formue for opfyldelsen af de påhvilende gældsforpligtelser. 5.3 De enkelte medlemmer samt bestyrelsen kan ikke gøres personligt ansvarlige for nogen af foreningens påhvilende gældsforpligtigelser. § 6. 6.1 Ekstraordinær generalforsamling indkaldes når 1/3 af medlemmerne begærer dette skriftligt, til bestyrelsen. Bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling, hvis 2 bestyrelsesmedlemmer fremsætter ønske herom. 6.2 Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling, sker efter samme regler som for ordinær generalforsamling. 6.3 På en ekstraordinær generalforsamling kan kun behandles emner der er angivet i dagsordenen. Forslag til behandling skal være bestyrelsen i hænde senest sammen med den fremsatte begæring. § 7. 7.1 Foreningen ledes af en bestyrelse på 5 personer. Formand, kasserer, sekretær, samt yderligere 2 medlemmer og 2 suppleanter. Formand og 1 bestyrelsesmedlem vælges i lige år. Kasserer, sekretær og 1 bestyrelsesmedlem vælges i ulige år. Der vælges 2 suppleanter for 1 år. 7.2 Foreningen tegnes af formand eller kasserer, således at blot en af disses underskrifter er bindende for foreningen. 7.3 Alle hverv er ulønnede. § 8. 8.1 Foreningen kan kun opløses på ekstraordinær generalforsamling. 8.2 Forslag til foreningens opløsning kræver en majoritet på 2/3 af de på Generalforsamlingens afgivne stemmer. 8.3 I tilfælde af opløsning tilfalder foreningens formue Kulturelt Samråd. Ovenstående Vedtægter er godkendt på ordinær generalforsamling 26. januar 2016 Dirigent Formand |